Monday, 2 May 2016

CELAKA

Tak sangka manusia cepat sangat berubah. Ye lah, tiada manusia dilahirkan sempurna dan tidak akan ada manusia yang sama dari awal hingga ke akhirnya.

"Bukan dia dulu kawan baik kau ke?"

"Kalau dia kawan aku, dia takkan tikam aku dari belakang"

"kenapa?"

"Kau nak anggap seseorang tu kawan ke bila susah cari kau, tapi bila senang buang kau jauh jauh. Kawan baik ke macam tu?"

"Hmmmmmmmm"

"Aku tahu ada orang cakap biar orang buat kita, kita jangan buat orang. Tapi hati manusia mana yang sungguh mulia sanggup lupakan secalit tahi yang pernah dilemparkan kat kita"

CELAKA.

Ye, perkataan ni paling sesuai yang patut dikatakan kepada kau yang kecik kecik tak nak mampus tapi bila besar menyusahkan orang. Kau kena ingat hidup ini umpama roda, kejap kau kat atas kejap kau kat bawah. Tak payah sok sok baik bajet alim bajet pijak semut tak mati bajet semua orang pandang kau maksum. Boleh pergi mati.

"Kau nak marah siapa ni?"

"Diri sendiri"

"Kenapa?"

"Sebab aku tak cukup kuat nak hadapi sekeliling"

"Hah?"

"Aku tak tahu kat mana nak cari kekuatan nak teruskan hidup"

"Kau nak bunuh diri?"

"Kalau bunuh diri dapat bagi semua orang puas hati, aku sanggup"

"Sampai begitu sekali?"

"Sebab kita hidup memang nak puaskan hati semua orang kan. Kalau tak, kau akan berada di kasta paling bawah sekali"

"Maksud kau?"

"Bila kau dah besar nanti kau akan faham"

Like hell yeahhh we don't live in this world to give a shit tapi kau kena ingat hidup kat dunia ni bukan sorang sorang, ramai lagi.

BUAT BAIKLAH KEPADA SEMUA ORANG SELAGI NYAWA MASIH DIKANDUNG BADAN.

No comments:

Post a Comment